Jak nauczyć dziecko regulować emocje? Odcinek o kompetencji, której często... nikt nas nie nauczył

Regulowanie emocji to nie tylko ważna umiejętność – to klucz do zdrowych relacji, wewnętrznego spokoju i radzenia sobie w świecie pełnym bodźców. A jednak większość z nas nie miała szansy nauczyć się jej jako dzieci. Dlatego tak często powtarzamy, że coś się „nazbierało”, „wybuchliśmy”, „nie wytrzymaliśmy” – bo nikt nas wcześniej nie zatrzymał i nie pokazał, jak się zatrzymać.

W najnowszym odcinku serii o umiejętnościach miękkich Klaudyna Cichocka Volkov i Aga Kruk rozmawiają o tym, czym właściwie jest regulacja emocji, jak ją rozumieć i – co najważniejsze – jak jej uczyć dzieci już od przedszkola.

Dowiesz się m.in.:

  • dlaczego dzieci gryzą z radości i płaczą z frustracji,

  • co się dzieje, gdy emocje „przechodzą” z jednego dziecka na drugie,

  • jak reagować, kiedy dziecko nie potrafi poradzić sobie z emocjami po rozstaniu rodziców,

  • dlaczego to my – dorośli – musimy najpierw nauczyć się regulować emocje, aby być wsparciem dla dzieci,

  • i jak prostymi metodami (rysowanie, ćwiczenia oddechowe, zabawa, książki) można krok po kroku uczyć dziecko wychodzenia z emocjonalnego przeciążenia.

💬 „Masz prawo być smutny. Ale nie musisz z tym smutkiem zostawać na długo.” – to jedno z najważniejszych przesłań tego odcinka.

Zobacz pełną rozmowę i zastanów się:
👉 Jakie emocje ostatnio towarzyszyły Tobie?
👉 Co zrobiłeś/-aś, by je zatrzymać, zrozumieć, nazwać, rozładować?
👉 Czy Twoje dziecko wie, jak może zrobić to samo?


🎬 Obejrzyj odcinek poniżej i pamiętaj: umiejętność regulowania emocji to fundament zdrowego rozwoju – dziecka i… rodzica.
📅 Nowe odcinki co piątek o 18:30!
🔔 Zasubskrybuj kanał Najprzedszkole na YouTube, żeby nie przegapić kolejnych rozmów.

Rekrutacja trwa
sekretariat@najprzedszkole.pl +48 500 063 038